Kansloze ochtend voor Zondag 2 in Nijverdal

Mannen, 2, 3e klasse H

15 oktober 2017 10:00

Onbekend

Afgelopen zondag mochten de mannen van Markelo 2 aantreden tegen De Zweef 4. De Zweef 4 scheen bij voorbaat al een sterke tegenstander met veel oud-eerste spelers te zijn. Markelo 2, dat nog steeds op jacht is naar de eerste drie punten van het seizoen, kon zich dus gaan opmaken voor een zware pot op de vroege ochtend in Nijverdal.

Omstreeks 10:00 werd er afgetrapt op een zeer matig veld. Markelo 2 begon vandaag met A2-doelman Marc Kempers in de goal die de geblesseerde Henri Vruwink verving. Hoewel de mannen van Markelo er gebrand op waren om vandaag de eerste punten te pakken was het De Zweef dat na 5 minuten het netje al wist te vinden. Na slecht uitverdedigen kon simpel de 1-0 wordt gescoord.

Tot overmaat van ramp hield Marc Kempers er een goede 1 op 1 situatie uit, maar raakte hij hierbij geblesseerd aan zijn knie. Een klein gelukje, ook Henri had voor de wedstrijd de kleren aangetrokken om te kijken of hij kon spelen vandaag. Zo moest de geblesseerde Henri al na 20 minuten Marc vervangen.

Na ongeveer een halfuur spelen was het dan ook Henri die met een diepe bal Bart Nijland 1 op 1 met de keeper zette die hem vervolgens alleen af kon stoppen door een penalty te veroorzaken. Zoals eigenlijk het gehele seizoen tot nog toe verloopt liet Markelo ook dit buitenkansje lopen om terug in de wedstrijd te komen. De Zweef bleef vervolgens de betere ploeg, maar creëerde tot nog toe geen echte kansen. Toch was het Markelo dat zichzelf wederom flink in de problemen bracht wat leidde tot de 2-0.

Men zag in de rust in dat De Zweef een zeer goede ploeg was en dat het enige wat zij konden doen was keihard knokken om zichzelf in de wedstrijd te houden. Desondanks ging het vlak na rust gelijk mis en kon De Zweef aanleggen voor de 3-0. Na de 3-0 was het collectief van Markelo gebroken en bleef De Zweef hongerig naar meer doelpunten. Deze doelpunten kwamen er dan ook. Uiteindelijk droop Markelo met een einduitslag van 7-0 het veld af.

De mannen moeten deze wedstrijd snel vergeten en hebben twee weken om zich hiervan te herstellen. Zondag 29 oktober zal er weer gevoetbald worden, men speelt wederom een uitwedstrijd om 10:00 uur. Ditmaal tegen ABS 2.