Zondag 2 vergeet zichzelf te belonen

Mannen, 2, 3e klasse H

8 oktober 2017 11:00

Onbekend

De competitie is inmiddels 2 wedstrijden op weg en Markelo 2 is nog op zoek naar de eerste punten. Na een goede pot vorige week tegen Heino waar Markelo de betere ploeg was maar vergat te scoren & zo zichzelf te kort deed. Deze week is het Lettele 2 waar zij het tegen op mogen nemen. Ook Lettele staat nog op 0 punten, dus zullen beide ploegen gebrand zijn op een overwinning.

Markelo begon sterk aan de wedstrijd en nam de eerste 20 minuten gelijk het initiatief, maar de kansen bleven vooralsnog uit. Langzamerhand begon Markelo 2 iets weg te zakken, maar bleef de betere ploeg. Hoewel de ploeg goed speelde creëerde het vrijwel niets en was het telkens de eindpass die niet aankwam. Na 35 minuten kwam Lettele er eenmaal snel uit en wist de aanvaller van Lettele hard aan te leggen van ‘randje 16’; 0-1 Lettele. Dit was tevens de ruststand.

In de rust wist Markelo wat er in de tweede helft te wachten stond: zo door voetballen en dan komen de kansen wel. Ook in de tweede helft was Markelo de enige ploeg die voetbalde, maar nog steeds moeite had met het creëeren van kansen. Na een kwartier in de tweede helft was het Lettele met een zondagsschot vanaf ruim 25 meter waarvan je zou zeggen ‘zo’n goal maakt die maar één keer in zijn leven’. Zo werd het zelfs 0-2 voor Lettele.

Er moest wat gebeuren en Markelo wist dit ook. Ze gingen vervolgens met meer lef vooruit voetballen. Dit resulteerde erin dat het spel zich in het laatste halfuur constant op de helft van Lettele afspeelde. Ook creëerde Markelo een dozijn vol kansen, maar voor wie de misser van het weekend heeft gezien (de spits Van Duinen van Harkemase Boys wist op onbegrijpelijke manier de kans op de 3-0 aan zich voorbij te laten gaan door voor open goal te missen), had ook bij Markelo 2 genoeg grote missers kunnen.

Markelo 2 had nog wel een uur door kunnen spelen, maar ook dan hadden zij waarschijnlijk geen goal gemaakt. Zo wordt er weer met goed voetbal 0-2 verloren en wordt het tijd dat Markelo zichzelf gaat belonen door wel te scoren. Indien het veldspel zo blijft zijn de mannen er van overtuigd dat het niet lang kan duren voor zij de eerste punten pakken. Volgende week zal dit dan ook uit moeten gebeuren in Nijverdal. De mannen treden om 10.00 aan tegen de Zweef.

Positief nieuws: Bij Markelo 2 mocht een oude bekende aantreden. Onze oud-leider Barry Hondelink had voor deze wedstrijd de schoenen weer uit de kast gehaald om Bert te vervangen als grensrechter. Klasse Barry, bedankt!