Winst na 0-2 achterstand tegen Rood Zwart

27 september 2020 14:00

J.W. (Hans) Hofman

Onbekend

Na de 1-0 nederlaag van vorige week had Sportclub Markelo wat recht te zetten. In de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen was Rood-Zwart uit Delden de tegenstander.

Beide ploegen begonnen afwachtend aan de wedstrijd, wat het spel van beide kanten niet ten goede kwam. Sportclub Markelo had meer de bal, maar échte kansen werden er niet gecreëerd. Het venijn zat hem in de laatste vijf minuten van de eerste helft. De bezoekers kwamen vijf minuten voor rust vanuit het niets op voorsprong. De ploeg uit Delden voetbalde eenvoudig door de Markelose defensie, waardoor ze eenvoudig de 0-1 binnen konden schieten.

Nog geen minuut later werd Miquel Schippers in het strafschopgebied onderuitgehaald waardoor Sportclub Markelo weer op gelijke hoogte kon komen. Echter zag Ton Jansen zijn strafschop via de onderkant van de lat uit het doel stuiteren. Terwijl de zwart-witten verzuimen te scoren is het Rood Zwart dat in blessuretijd van de eerste helft zelfs nog op 0-2 komt. Daar bleef het niet bij in de eerste helft, want het werd zelfs nog 1-2 door Mickey Slotman. Een rommelige eerste helft waarbij de laatste vijf minuten spektakel boden voor het aanwezige publiek.

Na de rust drong Sportclub Markelo steeds meer aan en was het nadrukkelijk op zoek naar de gelijkmaker. In de 57e minuut was het Slotman die zijn inzet in eerste instantie gekeerd zag worden, maar Schippers die attent was en de rebound binnen schoot. Een kwartier voor tijd wist Sportclub Markelo zelfs op voorsprong te komen doordat Mickey Slotman zijn tweede van de middag tegen de touwen schoot. Waarna vervolgens beide ploegen nog de paal en de lat raakten en Rood-Zwart in blessuretijd nog een doelpunt afgekeurd zag worden wegens buitenspel, werden de eerste drie punten over de streep getrokken. Een enerverende wedstrijd met Sportclub Markelo als winnaar.

Een kwartier voor tijd mocht Martijn Rensen nog eventjes meedoen. Rensen heeft vorig seizoen afscheid genomen van het eerste elftal, maar vanwege het corona-virus kon er geen afscheidswedstrijd worden georganiseerd. Vandaar dat Rensen vandaag op gepaste wijze nog afscheid kon nemen van het eerste elftal. Volgende week speelt Sportclub Markelo een uitwedstrijd tegen SV Hector.