Sportclub Markelo start competitie met nederlaag

Reunie 1 (zon)

Markelo 1 (zon)

Ilvan Ruiter (intikker)

4e klasse B

20 september 2020 14:00

S (Sjimmie) Buitink

Onbekend

Sportclub Markelo is het nieuwe seizoen begonnen met een nederlaag op bezoek bij Reunie. In Borculo stapten de gastheren met een 1-0 overwinning van het veld.

Onder zomerse omstandigheden legden beide ploegen veel energie in de wedstrijd, waardoor de wedstrijd heen en weer golfde. Na een halfuur spelen was Sportclub Markelo dichtbij de openingstreffer, maar Mickey Slotman zag zijn inzet op de paal belanden. Verder zag het aanwezige publiek een gelijk opgaande eerste helft zonder echt grote mogelijkheden voor beide ploegen.

In de tweede helft kwam Sportclub Markelo in de 62e minuut op een 1-0 achterstand. Reunie was attent vanuit de hoekschop, waardoor ze de bal voor het inschieten hadden. Vervolgens zette Sportclub Markelo aan en was Reunie alleen nog aan het tegenhouden.

Roland Stege zag zijn kopbal nog op de lat belanden. Markelo drong vervolgens steeds verder aan en kreeg mogelijkheden voor de gelijkmaker, maar de bal wilde er niet in.

Een zure en onnodige nederlaag voor de zwart-witten. Volgende week is Rood Zwart de tegenstander aan de Endemansdijk.